Tesi di Dottorato seguite dal Prof. Formella Zbigniew come primo relatore:
-
Anoumou Coffi Roger, The concept of creativity: historical study and critical analysis of the recent literature. Towards a dynamic vision of creativity research, UPS, Roma 2015.
-
Tymosiewicz Piotr - Il temperamento della persona come regolatore del comportamento comunicativo nel matrimonio. Una ricerca nella diocesi di Siedlce in Polonia, UPS, Roma 2015.
-
Peiris Sebastian - Adolescents with difficult character to self-adjustment and productive living. A theoretical research on orientating the Sri Lanka school leavers and school dropout boys, UPS, Roma 2015.
-
Kagwe Cosmas Muiruri - Perception of purpose/meaning in life in relation to transition and access to Kenyan Universities. Empirical research among first year students, UPS, Roma 2014.
-
Presutti Fausto – Lo psicologo scolastico in Italia. Studio storico-concettuale degli ambiti di intervento e delle prospettive, UPS, Roma 2014.
-
Kwiatek Piotr – Application of positive psychology to human formation in preparation for the priesthood. Active Positive Program of Human Development – “APRO”, UPS, Roma 2012.
-
Bosnjakovic Josip – Gli stati dell’Io Sé negli adolescenti cresciuti in condizioni di pace, belliche e postbelliche. Ricerca empirica tra adolescenti croati, UPS, Roma 2012.
-
Owoudou Alphonse – Religiosità, attaccamento e “locus of control” degli adolescenti africani. Una ricerca empirica tra gli adolescenti di otto paesi africani di lingua francese (Gabon, Repubblica centrafricana, Camerun, Benin, Togo, Burkina Faso, Mali e Senegal), UPS, Roma 2012.
-
Gachogu Gregory – Anger and self-efficacy in the light of social-cognitive theory: A Comparison between Boarding and Day School Adolescents in Murang'a district of Kenya, UPS, Roma 2010.
-
Ricci Alessandro – Il bullismo: una particolare forma di disagio socio-relazionale nella scuola. Ricerca sperimentale nelle scuole elementari e medie di Roma, UPS, Roma 2009.